Suspension advice - GM Forum - Buick, Cadillac, Chev, Olds, GMC & Pontiac chat


Performance, Brainstorming & Tuning Talk about modifications, or anything else associated with performance enhancements. Have a new idea for performance/reliability? Post it here. No idea is stupid! (please use Detailing and Appearance for cosmetic ideas)

Reply
 
 
 
Thread Tools Search this Thread
Old 10-16-2009, 02:31 AM   #1
Senior Member
Posts like a Turbo
Thread Starter
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 205
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
PaladineSLE is on a distinguished road
Default Suspension advice

Hi all after I buy a top swap kit from morads i want to upgrade my suspension since the rear is shot i think (it makes a hammer to metal noise) I am a complete noob all i know is i think i dont have FE2 cause i dont have the air button in the trunk like SSEis i have a 2000 SLE. So what i wanna know is a list of parts to buy for my front and rear suspension i want it to handle very well. Any help is appreciated.
PaladineSLE is offline   Reply With Quote
Old 10-16-2009, 09:09 AM   #2
Senior Member
Certified Car Nut
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 19,756
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
1993 SLE is on a distinguished road
Default

you might still have the FE2 some of the 00+ SLE'* did. You will need to check your RPO codes to be sure

any 00+ Bonneville (FE2) or Aurora (FE3) suspension would fit
1993 SLE is offline   Reply With Quote
Old 10-16-2009, 11:03 AM   #3
Senior Member
Posts like a Turbo
Thread Starter
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 205
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
PaladineSLE is on a distinguished road
Default

Thx 1993 but I dont know if i wanna go the route of FE2 or FE3. Maybe it does have FE2 so all i have to do ids change the shot shocks? I want to know though performance parts i can change like sway bars, coils, etc things like that i wanna buy a complete set for the front and rear all swapped to better parts or are the OEM good enough?
PaladineSLE is offline   Reply With Quote
Old 10-16-2009, 02:07 PM   #4
Member
Posts like a V-Tak
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 36
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
chadeyboy85 is on a distinguished road
Default

I kinda also would like to know about suspension i have a 1998 bonne SE and would like to know everything that PaladineSLE said? for my car
chadeyboy85 is offline   Reply With Quote
Old 10-16-2009, 02:29 PM   #5
Retired Senior Admin

Expert Gearhead
 
Danthurs's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Sheboygan Wisconsin
Posts: 29,661
Thanks: 0
Thanked 16 Times in 13 Posts
Danthurs is a name known to allDanthurs is a name known to allDanthurs is a name known to allDanthurs is a name known to allDanthurs is a name known to allDanthurs is a name known to all
Default

Try looking at Auto Parts Fast at RockAuto and see what they have listed. Not sure what is available in performance suspension. We are talking about a 4000 pound car here. Toddster had changed his struts last year, he might be able to shed some light on this as well. I'm sure he will be on later on today.
Danthurs is offline   Reply With Quote
Old 10-16-2009, 03:50 PM   #6
Senior Member
Posts like a Turbo
Thread Starter
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 205
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
PaladineSLE is on a distinguished road
Default

Thx danthurs lol youre like the dad of the forums or is it GXP venom? O.o lol
PaladineSLE is offline   Reply With Quote
Old 10-16-2009, 04:02 PM   #7
Retired Senior Admin

Expert Gearhead
 
Danthurs's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Sheboygan Wisconsin
Posts: 29,661
Thanks: 0
Thanked 16 Times in 13 Posts
Danthurs is a name known to allDanthurs is a name known to allDanthurs is a name known to allDanthurs is a name known to allDanthurs is a name known to allDanthurs is a name known to all
Default

Venoms like the scary uncle that smacks ya when you get out of line.
Danthurs is offline   Reply With Quote
Old 10-16-2009, 04:38 PM   #8
Senior Member
Posts like a Turbo
Thread Starter
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 205
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
PaladineSLE is on a distinguished road
Default

Lol ill try to stay on my toes then he looks sleek in his photo like a smooth brotha Anyways for the site but like i said im a noob at this :/ for a 2000 sle what are the parts i need to buy for a good setup and i know shes heavy :/ poor bonny shes gonna go to the track and lose some weight hopefully. So what do i need i need a list if you can like "poly shocks, titanium coils, golden sway bars with the poodle embroidered" lol stuff like that any help is greatly appreciated
PaladineSLE is offline   Reply With Quote
Old 10-16-2009, 05:08 PM   #9
Retired Senior Admin

Expert Gearhead
 
Danthurs's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Sheboygan Wisconsin
Posts: 29,661
Thanks: 0
Thanked 16 Times in 13 Posts
Danthurs is a name known to allDanthurs is a name known to allDanthurs is a name known to allDanthurs is a name known to allDanthurs is a name known to allDanthurs is a name known to all
Default

Take a look in the performance area of the tech info. There'* several weight reduction tips, and some performance ideas. Most are for a supercharged engine, but you might find some useful information.
Danthurs is offline   Reply With Quote
Old 10-16-2009, 06:25 PM   #10
Member
Posts like a V-Tak
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 36
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
chadeyboy85 is on a distinguished road
Default

yeah thats true on the performance there wouldn't be much out there for a 4000 pound car thats for sure. i have tried rock auto before so ill there again see what are nice apps for my to replace all my suspension and steering stuff(bushings etc) lol thanks danthurs

Last edited by chadeyboy85; 10-16-2009 at 06:28 PM.
chadeyboy85 is offline   Reply With Quote
 
 
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Need Suspension Advice danieldc 2000-2005 5 02-09-2012 07:52 AM
Need suspension info and advice WGesnerJr Performance, Brainstorming & Tuning 18 05-06-2011 05:47 PM
solid suspension or keep air suspension (1968) slow_azz92bonne Classics (Star Chief and 1957 to 1986) 4 08-09-2005 01:12 AM
suspension mods??? boseman350 1992-1999 5 12-31-1969 08:00 PM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -4. The time now is 05:44 AM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.